1 LIPCA 2021
obowiązek składania deklaracji do
CENTRALNEJ EWIDENCJI EMISYJNOŚCI BUDYNKÓW
Celem zbierania informacji o budynkach jest stworzenie kompletnej bazy danych,
na podstawie której gmina będzie mogła realizować polityki mające na celu poprawę jakości powietrza.
Czego dotyczy deklaracja?
Deklaracja dotyczy źródła/źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych oraz niezamieszkałych.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków ( t.j. Dz.U. z 2021 r., poz.554).
Na kim spoczywa obowiązek złożenia deklaracji?
Obowiązek spoczywa na właścicielu lub zarządcy budynku, w którym znajduje się źródło ciepła i spalania paliw.
W jakim terminie należy złożyć deklarację?
Na złożenie deklaracji obywatele mają 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących.
W przypadku nowo powstałych obiektów będzie to termin 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.
Jakie informacje zawiera deklaracja?
Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawiera takie informacje jak:
- Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- Numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie),
- Adres e-mail (opcjonalnie)
W jaki sposób można złożyć deklarację?
W formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB.
W formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać listem bądź złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Bodzanów z/s w Chodkowie, ul. Bankowa 7, 09-470 Bodzanów.
Deklaracje do pobrania:
- deklaracja budynki i lokale mieszkalne
- deklaracja budynki i lokale niemieszkalne
Centralna ewidencja emisyjności budynków