Logo ePUAP

Zapraszamy do załatwiania spraw urzędowych za pośrednictwem internetu - ePUAP

Wykaz wybranych spraw centralych do załatwienia przez platformę ePUAP:

  • Pismo ogólne do podmiotu publicznego
  • Wnioskowanie o wydanie dowodu osobistego
  • Wnioskowanie o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
  • Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
  • Sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpienia
  • Wnioskowanie o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
  • Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego
  • Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego
  •  i wiele innych

Lista spraw ( usług ) centralnych udostępnionych na platformie ePUAP w Katalogu Spraw systematycznie wzrasta - obecnie wynosi 110.

Czym jest ePUAP ?
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Jest to ogólnopolska platforma teleinformatyczna służąca do komunikacji obywateli i przedsiębiorców z jednostkami administracji publicznej . Pozwala ona załatwić wiele spraw urzędowych w dowolnym czasie bez wychodzenia z domu na stronie epuap.gov.pl.

Jak korzystać z platformy ePUAP
Aby załatwić sprawę przez internet za pomocą platformy ePUAP, użytkownik musi zarejestrować się w systemie poprzez utworzenie konta użytkownika. Warunkiem korzystania z udostępnionych usług elektronicznych jest posługiwanie się profilem zaufanym lub elektronicznym podpisem kwalifikowanym w celu potwierdzenia tożsamości.

Jak założyć profil zaufany ( usługa bezpłatna )

  • Wejdź na stronę ePUAP.
  • Załóż konto.
  • Wypełnij wniosek o założenie profilu zaufanego.
  • Znajdź najbliższy urząd, w którym będziesz mógł potwierdzić profil zaufany ePUAP.
  • Udaj się do wybranego urzędu, żeby potwierdzić założenie profilu zaufanego.

Profil zaufany możesz też założyć samodzielnie, jeśli masz bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany certyfikatem kwalifikowanym.

  • Wejdź na stronę ePUAP.
  • Załóż konto.
  • Wypełnij wniosek o założenie profilu zaufanego.
  • Potwierdź swoje dane za pomocą podpisu elektronicznego.

Przykład - jak wysłać pismo ogólne do urzędu na ePUAP
Należy zalogować się na konto ePUAP i przejść ścieżkę: „Katalog spraw” » „Najnowsze usługi” » „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” » wybrać „Załatw sprawę” » nastąpi przejście do formularza pisma ogólnego » następnie „Ustaw/zmień adresata” (należy wybrać z listy nazwę adresata dokumentu: Urząd Gminy w Bodzanowie) » i kliknąć „zaadresuj” » wypełnić dokument (ew. dodać załączniki) » kliknąć „Dalej” » i Podpisz – wybór podpisania dokumentu – profil zaufany bądź certyfikat kwalifikowany » kliknij „Wyślij” » wyświetli się „Potwierdzenie wysłania wniosku” » w odpowiedzi otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP.xml) potwierdzające przyjęcie dokumentu przez urząd.